Pyszna owsianka na zdrowe jelita

Prosta owsianka na zdrowe jelita

Prosta owsianka na zdrowe jelita

Owsianka jest bardzo popularnym i promowanym na blogach i stronach poświęconych zdrowemu odżywianiu śniadaniem. Nic w tym dziwnego, ponieważ płatki owsiane są zdrowe, mają dużo błonnika, witamin i mikroelementów i z natury są bezglutenowe. To, że część z nich nie jest oznaczona jako bezglutenowe wiąże się z tym, że na linii produkcyjnej mogą znaleźć się inne, bogate w gluten zboża. Jednak tak mały dodatek glutenu u osób, które nie maja celiakii nie powinien raczej spowodować objawów nietolerancji. 

Dodatkowo, owsianka na zdrowe jelita, którą ci proponuję, jest owsianką low FODMAP, a jej smak możesz modyfikować zmieniając owoce. Dzięki temu, przy tej dość monotonnej i restrykcyjnej diecie, zapewnisz sobie odrobinę różnorodności.

Owsianka jest także relatywnie niedrogim śniadaniem, które łatwo zapakujesz na wynos. Licząc płatki owsiane + sezonowe owoce + mleko roślinne i dodatki zapłacisz mniej więcej między 5,50 zł a 10 zł (w zależności od pory roku i użytych owoców). Za drożdżówkę lub gotową kanapkę w sklepie zapłacisz pomiędzy 4 a 15 zł, a twoje jelita nie będą zachwycone (co dodatkowo odbije się negatywnie na twojej cerze i samopoczuciu).

Jak przygotować zdrową owsiankę

Najprościej będzie jeżeli przygotujesz owsiankę wieczorem. Jeżeli masz zamiar zjeść ją w domu – wykorzystaj małą miseczkę. Jeżeli zabierasz na wynos – zaopatrz się w szczelny pojemnik o pojemności około 500ml.

Czas przygotowania: 5 minut

Liczba porcji: 1

Składniki:

  • 4-5 łyżek stołowych płatków owsianych (górskie, pełnoziarniste)
  • szklanka (250 ml) mleka migdałowego niesłodzonego (jeżeli nie masz SIBO to możesz użyć także kokosowego)
  • 1 łyżka psyllium (babka płesznik) lub zmielonych nasion lnu
  • 1 łyżeczka ostropestu mielonego
  • 150-200g owoców sezonowych: do wyboru maliny, truskawki, borówki amerykańskie (możesz też je zmiksować)
  • opcjonalnie pół banana (jeżeli stosujesz dietę low FODMAP to wybierz taki, który jest mniej dojrzały)

Instrukcja obsługi:

Wsyp płatki owsiane, babkę płesznik, ostropest do miski i zalej szklanka mleka migdałowego. Przykryj i wstaw do lodówki na noc. Rano wyjmij i dodaj owoce. 

Smacznego!

Jeżeli wykorzystujesz owoce mrożone, dodaj je do miski po wlaniu mleka migdałowego i wstaw do lodówki. Rozmrożą się przez noc. 

Owsiankę wyjmij z lodówki conajmniej na godzinę przed jedzeniem (lepiej smakuje jak nie jest bardzo zimna).

Możesz z powodzeniem jeść tę wersję owsianki nawet jeżeli stosujesz dietę low FODMAP (np. gdy masz SIBO lub IBS).

Przepis z serii Pani Awaria Gotuje, sprawdzony na własnym, kapryśnym układzie pokarmowym przez: Pani Awaria.

Pani Awaria Gotuje czyli owsianka na zdrowe jelita

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.